سومین روز اردو مصادف با زیارت حرم مطهر، امام خمینی (ره) و گوش فرا دادن به سخنان مقام معظم رهبری در این حرم مطهر بود.


 بیانات رهبری در مراسم رحلت امام خمینی (ره):

ـ تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن صراط مستقیم ملت است/ آنچه می تواند مانع از تحریف شود، بازخوانی اصول امام است/ در داخل، بعضی شخصیت امام را حتی در زمان حیات امام تحریف میکردند وبعد از رحلت امام هم این جریان ادامه داشت.

ـ خطر تحریف امام، به عنوان یک هشدار باید در گوش مسئولان، صاحب نظران انقلاب، شاگردان قدیمی امام و علاقمندان این راه باشد/ اگر راه امام را گم کنیم، یا فراموش کنیم، یا خدای نکرده عمدا به کنار بگذاریم، ملت ایرانی سیلی خواهد خورد.

ـ یکی از اصول امام، اعتماد به صدق وعده الهی و بی اعتمادی به قدرت های مستکبر است/ این موجب میشد به وعده های مستکبرین هیچ اعتنایی نکند/ ما در قضایای جاری خود داریم لمس میکنیم که نمیشود به وعده مستکبرین وحرف های جلسه خصوصیشان اعتماد کرد.

– شخصیت اصلی امام در تحقق آیه‌ی «وجاهدوا فی الله حق جهاده» است. امام با آن زمینه‌های برجسته‌‌ی علمی وارد میدان مجاهدت فی سبیل الله شد و تا آخر عمر خود ادامه داد/ دو کار بزرگ و بی‌سابقه در تاریخ کشور ما به‌وسیله‌ی امام تحقق پیدا کرد. یکی برانداختن بنای سلطنت موروثی ظالمانه و غیرعاقلانه/ کار بزرگ دوم، ایجاد یک حکومت و نظام بر اساس اسلام بود، که این هم بعد از صدر اسلام در تاریخ کل اسلام بی‌سابقه بود.

– آنچه امروز عرض می‌کنم درباره‌ی تحریف شخصیت امام رحمه‌الله است/ امام را نباید به عنوان صرفاً یک شخصیت محترم تاریخی نگاه کرد. بعضی اینجور می‌خواهند. این غلط است/ امام مظهر عینی حرکت عظیمی است که ملت ایران آغاز کرد و تاریخ خود را متحول کرد. امام بنیان‌گذار یک مکتب فکری و سیاسی و اجتماعی است.

زیارت حرم شاه عبدالعظیم بخش پایانی این اردو بود.بعداز زیارت،کاروان به سمت ارومیه حرکت کرد.


گردآوری کنندگان : گروه سایبری بسیج دانشجویی علوم پزشکی