http://bayanbox.ir/preview/3011859956638706753/oo.jpg

به گزارش روابط عمومی بسیج دانشجویی علوم پزشکی, جلسه کنفرانس خبری بسیج دانشجویی با حضور مسئولین محترم دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با مطبوعات خبری روز چهارشنبه به مورخه 94/5/7 برگزار گردید.جلسه با تلاوت چند از آیات کلام الله مجید آغاز شد.

http://bayanbox.ir/preview/8946233691118407803/ooo.jpg

خانم دکتر رادفر (مدیریت محترم فرهنگی دانشجویی و فوق برنامه علوم پزشکی) گفتند که رسالت بسیج, تربیت دانشجویانی هم طراز با نیروهای مومن و متدین اوایل انقلاب است.مهم ترین هدف اردو ایجاد روحیه مطالبه گری در دانشجویان که باعث ترویج فرهنگ کار وتلاش می گردد.دانشجویان این طرح سفیران تلاش و مجاهدت هستند وباید در جهت افزایش کیفیت زندگی مناطق محروم قدم بردارند, براساس این که از خدمت محور به سمت تولید محور بروند. طبق گفته های خانم دکتر رادفر فواید این اردو شامل افزایش نگرش مثبت به نظام کارآمد اسلامی , انتقال روحیه مطالبه گری به افراد و چگونگی رساندن درخواست افراد مناطق به دست مسئولین و درخواست از مسئول بسیج دانشجویی برای توجه به فضای معنوی اردوبرای رسیدن به خودسازی و تحمل سختی های پیش روی دانشجویان, که باید تعیین شود که مومن جهادی کیست و زندگی جهادی چیست و این مومن جهادی چه اخلاقی باید داشته باشد؟

در ادامه خانم دکتر در مورد کلیات طرح هجرت اظهار داشتند که 120 نفر دانشجو در این طرح شرکت خواهند کرد و حدود 14 روستا محروم واقع در بخش صفائیه را مورد پوشش قرار می دهند.خدمات ارائه شده شامل غربالگری فشار خون,قندخون,BMI ,ارجاع پزشک به مناطق برای مداوا و آموزش بهداشت برای گروه های سنی مختلف برحسب نیاز سنجی های صورت گرفته می باشد. هم چنین برگزاری کارگاه هایی در مورد سبک زندگی و تشکیل حلقه های صالحین برای دانشجویان می باشد.

http://bayanbox.ir/preview/5702197734896005544/IMG-1135.jpg

در ادامه آقای ضربی گفتند که در طی چهار مرحله عرصه یابی 14 روستا از بین 57 روستای بخش صفائیه انتخاب شدند.اهداف طرح هجرت بسیج دانشجویی را این گونه بیان کردند؛تحقق فرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی با محوریت همدلی و همزبانی دولت وملت, تقویت روحیه خودباوری, اعتماد به نفس و امید, ایجاد حس نوع دوستی بین دانشجویان و مردم مناطق محروم, لمس کردن محرومیت مردم از نزدیک, ریشه کن کردن فقر فرهنگی وبهداشتی از جامعه اسلامی و....

در پایان جلسه بخش پرسش وپاسخ بین مسئولین و دانشجویان حاضر در جلسه به عمل آمد.


مسئول سایبری بسیج دانشجویی علوم پزشکی ارومیه