حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در مورد اهمیت روز جهانی قدس می فرمایند: » علیرغم تبلیغات جهانی،انتفاضه فلسطین خاموش شدنی نیست و آینده آن همراه با رستگاری و پیروزی ست

اسرائیل؛ در جست و جوی جغرافیا

در دنیای معاصر که استثمار نوین در شکل و هیأتی تازه به فکر سیطره و استعمار جهان افتاده بود، با برنامه ریزی دقیق و منظم در قلب دنیای اسلام با استفاده از غفلت مسلمانان و معامله سران و شیوخ منطقه موفق به تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی شد که در 67 سال گذشته با حمایت های همه جانبه مالی، تسلیحاتی، سیاسی، رسانه ای توانسته اند رژیم صهیونیستی را به تثبیت نسبی برسانند. همه چیز به نفع این رژیم جعلی پیش می رفت؛ غصب زمین های فلسطین، سازش سران عرب، به رسمیت شناختن این رژیم توسط تعدادی از کشورهای عرب، شکست اعراب در جنگ شش روزه، بسیج همه سازمان های بین المللی در جهت تقویت این رژیم، سکوت مسلمانان، تفرقه در اردوگاه گروه های فلسطینی، تقویت تسلیحاتی این رژیم، عقیم ماندن تلاش و فقدان محور مقاومت و ... به نفع اسرائیل جعلی تمام می شد که ناگاه انقلاب اسلامی به زعامت حضرت امام (ره)، این بت شکن قرن پیروز می شود و اولین استراتژی عقیدتی و آرمان محکم الهی و ایمانی انقلاب یعنی حمایت از فلسطین و قدس مطرح می شود و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان نماد این آرمان نامگذاری می شود. مستضعفین جان تازه ای می گیرند، غیرت ها جوانه می زنند، جوانان شور می گیرند، امیدها به دل برمی­گردد، ملت­ها قیام می کنند، شمشیرها از غلاف در می آیند، بیرق ها برافراشته می شوند، صف آرایی علیه رژیم صهیونیستی عملیاتی می شود و خمینی می شود رهبر آزادگان، مستضعفان، پرچمدار پابرهنگان و مقتدای مسلمین جهان.

در 35 سال گذشته رژیم جعلی اسرائیل هر روز به جای تثبیت، تضعیف می شود، متزلزل می شود، حرکت عقب گرد دارد، پی در پی شکست می خورد، همه طرح های نجات این رژیم خنثی می شود، نسل جدید فلسطینیان علم مبارزه بر دوش می گیرند، محور مقاومت شکل می گیرد، بچه های مقاومت به انواع سلاح ها دست می یابند و  شکست پشت شکست و عقب گرد پشت عقب گرد برای رژیم غاصب.

امنیت این رژیم به خطر می افتد، اوهن البیوت، بیت العنکبوت می شود، همه مسئولین و نظامیان این رژیم سراشیبی رفتن را قبول می کنند، عده­ای اذعان می کنند که عمر این رژیم رو به پایان است و این پایان نزدیک است. مهاجرت ها معکوس شکل می گیرد، مسلمانان شجاعت وصف ناپذیری برای مقاومت پیدا می کنند، در جنگ های 22روزه و 33 روزه و در حمله به غزه مفتضحانه شکست می خورد، از جنوب لبنان توسط حزب اللّه با خفت و خواری به عقب برگردانده می شود.

برای تضمین امنیت خود به شدت تلاش می کند بین ایران و کشورهای عربی و اسلامی اختلاف بیندازد، در خاورمیانه طرح خطرناک «سرزمین سوخته» را با تشکیل گروه­های تروریستی سلفی-وهابی شروع کرده است تا از یک طرف اختلافات مذهبی-طایفه­ای را دامن زند و از طرفی محور مقاومت را تضعیف کند تا مسلمانان را به امور داخلی مشغول سازد تا قدس و فلسطین را فراموش کنند.

در این روزهای حساس نگارش توافق نامه ایران و 1+5 موسوم به بَرجام، اسرائیل دست از نیرنگ بازی، تفرقه افکنی و یاوه گویی بر نمی دارد و در تلاش است تا آخرین تیرهای خود را برای متوقف کردن مذاکرات پرتاب کند. تا مگر طلایه دار بیداری اسلامی و آرمان شهر کشورهای مسلمان منطقه را تحدید کرده و به این حرکت پرشتاب ایران در علم و فناوری وقفه ای وارد کند.

مسلمانان برای نجات قدس باید همیشه با پیروی کامل از ولایت فقیه، وحدت و انسجام خود را حفظ کرده، دائماً در صحنه باشند، هوشیار و بصیر باشند، توطئه ها را بشناسند، از مقاومت دست برندارند، مشکلات درونی را هرچه سریعتر حل و فصل نمایند تا آزادی قدس شریف محقق شود و این شدنی است. اسرائیل باید از بین برود و این شدنی است.

امید است با حضور آحاد مردم به خصوص دانشجویان همیشه در صحنه و ولایی ایران اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس، بار دیگر اقتدار دنیای اسلام را به جهانیان نشان دهند و حمایت خود را از مردم بی دفاع و مظلوم غزه اعلام کنند چرا که بنا به فرموده­ی مقام معظم رهبری (مدظلّه العالی)، ملت ایران عاشق مبارزه با صهیونیسم است.

 

محمد ضربی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی