بیانات رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس



رهبر معظم انقلاب در این دیدار به این موضوع اشاره کردند که در کشور ،در موضوع اقتصاد مقاومتی هم زبانی وجود دارد اما باید همدلی هم به وجود آید و از بن دندان به اقتصاد مقاومتی باور پیدا کنیم.

اگر ما تولید را تقویت و از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم علاوه بر حل مشکل داخلی، حل مسائل بیرونی همچون موضوع هسته ای نیر آسان خواهد بود.

ایشان هم چنین فرمودند: « کمبود منابع گره باز نشدنی نیست و راه علاج آن اولویت بندی در تخصیص منابع داخلی و انضباط مالی است. لذار باید دولت، مجلس، قوه قضاییه و نیروهای مسلح با مدیریت صحیح و رعایت انضباط مالی، منابع را بصورت مناسب و اولویت بندی شده تقسیم کنند.»

در ادامه مقام معظم رهبری به این نکته هم اشاره کردند که:« مواضع ما در مسائل هسته ای همان مطالبی است که علنا برای مردم بیان کرده ایم و همین مطالب بصورت شفاهی و کتبی دقیقا به مسئولین نیز گفته شده است. البته برخی مطالب هم برای تأکید وتبیین مواضع اصولی، خصوصی و غیرعلنی گفته شده است.»

پنج توصیه مهم مقام معظم رهبری:

1- رفتار نمایندگان در سال آخر:

 عامل انتخاباتِ آخر سال، بر نحوه‌‌ى اقداماتى که در این سال می کنید، اثر نگذارد.

2- برنامه ششم:

در تدوین قانون برنامه ی ششم،دچار بی حوصلگی نشوید.

3- تعامل با قوا:

با همه‌‌ی دستگاه‌‌های گوناگون کشور بخصوص با قوّه‌‌ی مجریه و دولت تعامل داشته باشید:
 ۱. تعامل، متوقّف است به حُسنِ‌ظن. اگر سوءِظنّ به همدیگر داشته باشیم، تعامل صورت نخواهد گرفت.
 ۲. تعامل به معنای گروکشی نباشد.
 ۳. در مجلس، بخصوص در کمیسیون‌ها به وزرا اهانت نشود؛ از طرفی، نگاه سلطنت‌ مآبانه هم نباید داشت که حالا بگوییم «ما عضو دولتیم، ما چنینیم، همه در مقابل ما بایستی خضوع و خشوع کنند»

4- اقتصاد مقاومتی:

درمورد اقتصاد مقاومتی هم زبانی هست، باید همدلی هم انجام بگیرد.ستون فقرات هم تقویت تولید داخلی است.

5- مواضع مجلس:

شاکله‌‌ی مجلس شورای اسلامی باید بنای مرتفع مواضع اصولی براساس معیار فرمایشات، وصیتنامه و بیانات امام بوده و روی این مواضع بایستی ایستاد.