گروه سیاسی-در آستانه رسیدن به توافق هسته ای عزت مندانه و غرور آفرین ،شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در بیانیه ای براساس منویات مقام معظم رهبری حمایت خود را از تیم مذاکره کننده اعلام می دارد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسمه ­تعالی

"بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه درحمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای"

 

       «ما دنبال توافق خوب بودیم و [هستیم] ... ما که می­گوییم توافق خوب، منظورمان توافق منصفانه و عادلانه است؛ آمریکایی ها که می­گویند توافق خوب، توافق تمامت خواهانه است. مادنبال توافقیم اگر کسی بگوید که در مسئولین جمهوری اسلامی کسی هست که توافق را نمی­خواهد، خلاف گفته؛ این را همه بدانند مسئولین جمهوری اسلامی بنده، دولت، مجلس، قوه قضاییه، دستگاه گوناگون امنیتی، نظامی و... همه در این جهت متفقیم و موافقیم که توافق باید انجام بگیرد. دراین جهت هم باز همه متفقند که این توافق باید عزتمندانه باشد، مصالح جمهوری اسلامی به دقت و با وسواس باید در آن رعایت شود.»     

حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)

 

ملت مجاهد و شهیدپرور ایران اسلامی در گستره تاریخ پرفراز و نشیب خود هیچ گاه از رویارویی با دشمنان قسم خورده اش نهراسیده و میدان دفاع از استقلال و آزادی خویش را خالی نگذاشته است. در طول سالیان سال،ساکنان این سرزمین،مرز پرگهرش را چون نگینی مقدس شمرده و در دفاع و صیانت از آرمان هایش جان و مال خود را فدا نموده اند.نمونه بارز این امر انقلاب شکوهمند اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است که  همه مردم با بذل ارزنده ترین دارایی شان در حراست از اهداف و آرمان ها خون هزاران نفر از عزیزانشان را فدا نمودند.

امروز نیز که همه­ی دنیای استکبار در مقابل این نظام، مردم و انقلاب صف آرایی کرده­اند و همه­ی تلاش های مادی و غیرمادی خود را در جهت تحدید ملت ایران به کار گرفته اند و با تهدید دائمی سعی می­کنند از سرعت پرشتاب علمی و فناوری کشور بکاهند، همانند گذشته پاسداران همیشگی این مرز و بوم با چشمانی بیدار و بصیر تمام تحرکات دشمنان را رصد کرده و خود را آماده جانفشانی و دفاع در صورت هرگونه دست درازی می­دانند.

ما دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه،ازتیم مذاکره کننده  هسته ای مطالبه داریم تا با بهره گیری از حمایت و پشتیبانی میلیونی ملت قهرمان و ولایت مداربدون هیچ گونه عقب نشینی،انفعال و باج دهی به مذاکرات ادامه دهند،تا به دنیا ثابت شود که ایران و ایرانی اهل منطق، مذاکره و گفتگو است و درعین حال ذره ای از آرمان ها و منافع و مصالح خود دست برنمی­دارد. از تیم مذاکره کننده می­خواهیم در چارچوب راهبرد حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر انطباق تمام جهت گیری های سیاست خارجی با اصول سه گانه "عزت،حکمت،مصلحت" مذاکرات را در جهتی به پیش برند تا ضمن تأمین منافع مسلم ملی، دستاوردهایی که تا کنون به برکت خون شهدای هسته ای در این عرصه حاصل شده است،تثبیت گردند.

ما دانشجویان انقلابی همگام با آحاد ملت و با تأسی از ولایت فقیه،اعضای تیم مذاکره کننده را شخصیت هایی امین،غیور، شجاع ومتدیّن دانسته و با حمایت کامل از آنها رجاء واثق داریم که ضمن رعایت خطوط قرمز ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری همچون عدم پذیرش محدودیت­های بلندمدت،ادامه کار تحقیق و توسعه و ساخت و ساز در زمان محدودیت،لغو فوری تحریم­ها، منوط نشدن لغو تحریم­ها به اجرای تعهدات ایران، مخالفت با موکول کردن هر اقدامی به گزارش آژانس، مخالفت با بازرسی های غیرمتعارف،پرس وجو از شخصیت های ایران و بازرسی از مراکز نظامی و... با اقتدار تمام از حقوق ملت دفاع نموده و با رسیدن به توافقی عزتمندانه مثل سال های گذشته اجازه­ی باج خواهی و زورگویی به آمریکا و اذنابش را ندهند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه